Klädkod!

Gabriella Toresson / 08 April, 2012 kl 09:16 / Allmänt
1 kommentarer


Jag är glad att jag slipper oroa mig för kläderna till min systers bröllop. Dom klänningarna är redan bestämnda sen länge tillbaka!
Däremot så är det ju många andra som säkert har problem med att veta vad ni ska ha på er.
Jag googlade för kul på mörk kostym och fick upp detta!


FÖRMIDDAGSBRÖLLOP
äger rum före kl. 15.00 på dagen.

Gästerna
vid förmiddagsbröllop bär, när det gäller kvinnor, kort klänning eller dräkt, ej urringat. Gärna hatt. Den manlige gästen bär jackett (när så påbjuds) eller mörk kostym.

EFTERMIDDAGSBRÖLLOP
äger rum efter kl. 15.00 på dagen.

Gästerna vid eftermiddagsbröllop klär sig, när det gäller damerna, i lång elegant aftonklänning. De manliga gästerna har högtidsdräkt.

KLÄDSEL PÅ INBJUDAN
Dagens bröllop är många gånger inte bundna till den äldre etiketten. Gästerna förväntas inte bära den traditionella bröllopsklädseln, även om brudparet är högtidsklädd. Istället betyder den klädsel som påbjuds på inbjudningskorten som följer.

Mörk kostym innebär alltid mörkblå eller mörkgrå kostym, (svart går också bra enligt I&L). Damerna bär elegantare kort klänning eller ibland långklänning (vid eftermiddagsbröllop).


Att tänka på.

En regel för en kvinnlig gäst är att inte klä sig i vitt eller svart
I kyrkan ska axlarna aldrig vara bara. Använd sjal eller liten jacka
Röda klänningar bör man som kvinnlig gäst inte använda




Eftersom att det står att man ska ha mörk kostym på inbjudan så googlade jag helt enkelt på det. Detta är vad jag fick upp. Jag vill inte verka som en bestämmare över vad folk ska ha på sig och inte.. Men jag tänkte att jag hade inget bättre för mig än att googla lite och ja, så blev det :-)

Kommentarer
Postat av: Syster

Härligt :-)

2012-04-08 @ 12:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback