OM jag ska bo i Vancouver

Gabriella Toresson / 16 September, 2011 kl 17:45 / Allmänt
0 kommentarer


Om jag kommer att bo i Vancouver någonting under det närsta året så är det en sak som jag har bestämt mig för att lära mig! Att åka utförsåkning. Dvs snowboard eller slalom. När jag var mindre åkte jag alltid snowboard. Nu vet jag inte ens om jag tar mig upp för liften, men värst av allt. Kommer jag upp för liften kommer jag då att våga ta mig ner?? Iallfall bor man i Vancouver så måste man ju åka till det omtalada whistler och prova på att åka. Jag har bestämt att om jag bor där ska jag ta mig dit flera gånger och åka!


 

Det ser ju iallfall sjukt mysigt ur där! :)

Whistler är en vintersportort i provinsen British Columbia i Kanada. Orten arrangerade samtliga skidtävlingar och bob vid Olympiska vinterspelen 2010. Orten arrangerar även paralympiska vinterspelen. Namnet Whistler betecknar en samling områden som ligger utspridda kring Whistler Mountain och Blackcomb Mountain. Bland dessa märks Function Junction, Creekside, Nordic, Alta Vista, Blueberry Hills, Village och Upper Village. Whistler är Kanadas största vintersportort med sammanagt 216 km pister och 1 530 m fallhöjd från Whistler mountainoch 1 609 m fallhöjd från Blackcomb Mountain. Whistler ligger cirka 125 km norr om Vancouver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback