BRA och dåliga saker med usa.

Gabriella Toresson / 31 Oktober, 2011 kl 17:46 / Allmänt
0 kommentarer


Saker som inte fungerar som dom ska här i Usa är:
  1. Spolknappen, man måste spola Två gånger innan inhållet i toan försvinner, och det fylls inte på med vatten i toan på nolltime, så man måste vänta med att spola typ en timme?
  2. Uttagen på toaletten, man kan inte stå och blåsa/platta håret på toaletten = stötigt
  3. Uttagen i gästrummet, just nu har vi ju ingen användning för gästrummet så nu spelar det ingen roll, men när vi får gäster?
  4. Ploppen i badkaret. Ni anar inte hur sugen jag är på ett varmt bad!
Det värsta är ju helt klart det där med spolningen, det tar alltså typ 1-2 timmar att spola bort grejerna i toaletten, inte fräscht!
Jag ska, om ungefär en timme traska till receptionen och säga till igen om dessa grejer och hoppas att dom kommer och fixar det. Jag ska även hämta mig egna nyckel där och en nyckel till vårt postfack, kan ju vara bra att kunna se vad man får för post. Även om det bara är tråkiga grejer...
Förutom dessa saker så trivs jag bra här. Lägenheten är helt-okej-fin och jag känner mig faktiskt hemma här. Och av det lilla jag sett utav Usa så kan jag väl säga att jag gillar Usa också. Förutom att allt ska vara så krångligt. Men det är nog bara för att vi är ovan!
Engelskan går helt Ok, när vi pratar med någon så hör dom flesta att vi inte är härifrån så dom snackar ganska tydligt så man hänger med. Men om inte, så går det ganska bra ändå! Och det är ju kul!
Jag känner mig duktig när jag vågar fråga något eller pratar med någon på engelska! ;)
Men det finns ju såklart en baksida med detta också. Jag SAKNAR mina nära och kära. Jag har inte hemlängtan, inte så men man saknar ju ändå sin familj. Åhh, skulle vilja snusa Petter lite en enda gång i håret bara! Det skulle vara så mysigt att få ha lillen i knät och gossa med han! Älskade älskade unge, vad jag saknar dig!!! Det finns ingenting jag inte skulle göra för dig, och jag är så stolt när jag får säga att du är min lillebror. Världens sötaste och snyggaste unge. Nu blir jag grinfärdig ;)
Nej, nu kan jag inte sitta här och gagga mer, måste göra sista städrycket innan Sebbe kommer hem! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback