Nu gäller det!

Gabriella Toresson / 19 Oktober, 2011 kl 16:48 / Allmänt
3 kommentarer


Jag ska försöka sammanfatta dom här dagarna jag varit här!
Måndag: Vi kom fram vid ungefär 12.00 och gick igen passkontrollen, allt gick bra och jag blev inte hemskickad. Jag hade verkligen ställt i mig på det värsta. Typ att jag skulle få sitta på "förhör" i flera timmar. Men så blev det inte, det enda killen frågade var om jag var här för att jobba eller på semester. Jag var ju svettig som fan av nervositeten men fick ändå fram något i stil med "I´m going to visit my boyfriend" på knacklig engelska!
CRED till mig som inte tuppade av framför den där killen!
Efter passkontrollen och tullen tror jag (?) släppte ÄNTLIGEN nervositeten. Jag hade föreställt mig att det skulle stå knarkhundar och poliser vid tullen. Så nu i efterhand vet jag inte om vi ens gick igenom tullen :P
Aja, väl utanför alla kontroller och skit trodde vi ju att Sebbe & Anton skulle stå och vänta på oss. Men icke.. Vi fick vänta, vänta och vänta lite till innan dom äntligen kom! Det var lite smyg skämmigt att träffa Sebbe igen, det kändes som första gången någonsin :P
Vi åkte från flygplatsen hem hit och lämnade väskorna sen var det IKEA som gällde. Killarna har aldrig tyckt att det vart så kul att gå på ikea tyckte jag dom sa. Efter Ikea åkte vi på Target. ( typ som icamaxi) fast utan mat. Det var typ två hyllor med mat? Nästan allt var friterat. Vi lyckades hitta små förpackningar med köttfärs och fryst kyckling. Men inget mer "köttigt" ? Vad äter folk här? Finns det inte "riktiga" mataffärer här med typ potatis, frukt och grönt, kött, kyckling & fisk utan att allt ska vara friterat? Det här bådar inte gott folket!
Efter target  åkte vi hem och packade upp, städade lite och kollade på film. Jag somnade vid 22-tiden och sen vaknade jag 03.00 och var ASPIGG. Klockan är ju 10.00 hemma i Sverige då så det kanske inte var så konstigt att jag vaknade. Men jag lyckades somnade om och sov till 05.00 och vaknade lika pigg då, jag tänkte kliva upp och städa men tvingade mig själv att ligga kvar. Somnade om och vaknade igen klockan 07.00. Då fick jag nog och klev upp.
Redan tisdag alltså : Vaknade somsagt vid sjutiden och klev upp och vek kläder och packade in i garderoberna. Sebbe åkte på träning och jag städade + skypade med mamma och Iza. Sen tog jag och kicki en promenad och kollade läget lite. Det kryllar av ekorrar i det här området och dom är inte alls speciellt rädda.. Tydligen kryllar det av skunkar här också, men som tur är har vi inte stött på någon sån än. Dom ränner mest är på nätterna har jag fått höra.
När Sebbe kom hem från träningen begav vi oss till banken för att fixa ett konto till mig. Dom på banken kan ha lurat mig som fan, för jag fattade ingenting av vad dom sa. Men jag tror att det gick bra ;) Efter banken åt vi på subway och sen var vi i ett stor köpcentrum flera timmar. Det var ett krångligt köpcentrum måste jag säga. Typ gångar liksom. Jag vet fortfarande inte om jag var på alla ställen på det där enorma stället!
Jag hittade en affär som hette Yankee candle och där inne var det enbart doftljus! Jag var i himlen! Äntligen fick jag köpa lite ljus. Nu luktar det Clean cotton i hela lägenheten! Underbart!!!
Jag köpte även en fin mössa, massa grejer från body shop och ett par uggs! Vet inte om jag ska behålla dem.. De är ju ENORMT skön men jag vet inte vad jag gillar dom egentligen, dom är liksom fulsnygg på ngt sätt. Jag har kollat på sånna hemma också, men där är dom ju SÅ DYR! Det var nästan halva priset här!
Mormor tyckte behåll, vad tycker ni?
Efter shoppingcentrumet åkte vi hem och kröp ner i sängen och kollade på Tre kronor. Efter två avsnitt frågade Sebbe om jag ville ha en Daim, självklart! Han skulle tydligen ha somnat om han inte fick lite socker ;)
IZA! Sten frisk slog Kaj igår, håller med dig! Han är verkligen lika ruskig som jag minns han!!

Efter fyra avsnitt låg vi som två klubbade sälar och sov! Och jag kunde sova till 06.00 morse vilket var bra, börjar komma mer och mer in i att sova på dagen och vara vaken på natten ;)

Idag onsdag: Måste vi köpa en dammsugare så jag kan klippa min man. Hans hår är verkligen långt! :)

Kommentarer
Postat av: Simone Ericsson

kul att allt gått bra!

Lite tips!

Stop and Shop är sjukt billig och bra mataffär. Nu vet ja dock inte om det finns där du är men fanns i NY och bör ju finnas på fler ställen :) Sedan Wallmart finns ju också sedan Costco(obs det sistnämnda är för enbart storpack typ och då menar ja STORPACK typ en enorm ketchup flaska ... :P Men på många av ställen så finns det "credkort" alltså du samlar credits för att sedan få massa erbjudanden osv.. funka som typ vanligt medmera fast mycket bättre erbjudanden!



Ha du tänkt plugga?(det går att läsa många collegekurser och välja dom som specificerar sig på typ utbytes studenter och då förklarar dom på väldigt enkel och långsam engelska om man är nervös för att man inte ska klara av det)



Vad har du för visum nu när du åkte? :D



gud nu skrev ja en uppsatts.....



men ha det så sjukt kul du anar inte hur avis jag är på dig!!

Hälsa Sebbe!



Kram på er!



2011-10-19 @ 17:36:32
Postat av: Iza

Mitt hår var/är också VÄLDIGT långt och vi har ju dammsugare, men men! Vi tycker behåll :) // Linus

2011-10-19 @ 17:39:22
URL: http://izabellatoresson.blogg.se/
Postat av: elin

det finns safeway och giant som också är 2 mat affärer som borde finns i området. safeway är billigt och har det mesta. Giant är lite större och har allt! kanon bra mataffär!

Om ni vill prova något annat än vanlig köttfärs så är kalkonfärs (turkey meat)riktigt gott.



sen kommer du bli stammis på CVS. Ett apotek som har allt annat också! där kan man bli kvar en timma lätt, fast man bara skulle ha typ plåster. haha



lycka till där borta! njut!

2011-10-20 @ 17:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback