4 oktober

Gabriella Toresson / 04 Oktober, 2011 kl 23:14 / Allmänt
0 kommentarer


Är nyss hemkommen från hockey. Första hockeymatchen jag är på för den här säsongen.
Det kändes minst sagt mystiskt, där satt jag och kollade efter nr 50 på isen förjäves. Ok, det kanske lät lite töntigt. Men det kändes konstigt att jag var där och kollade när inte han var med. Helt klart inte lika kul att se då!
Dock k var matchen riktigt rutten. Det behövde man inte vara hockeyexpert för att se! Menmen, bättre lycka nästa gång TIK!

Innan matchen var jag och pappa på stan & apoteket. Jag skulle handla lite prylar till flytten. Pappa dömde ut mig när han såg min "köplista"

1.Tamponger
2.Deodorant
3.Ipren
4.Flux
5.Pronaxen
6.Desinfektionsmedel.
7.Resorb


Han sa "Men Gabriella, tror du inte att man kan köpa tamponger och deodornat osv i Usa. Tror du inte att sånt finns där??"
-Jo, det tror jag visst de. Men jag det säkra före det osäkra!


Efter besöket på apoteket fick jag bestämma mat, och som alltid när jag bestämmer blir det något som är allt annat än nyttigt. Idag blev det kebab. Älskar kebaben här! Dock undrar jag när jag ska lära mig att sån fet mat ABSOLUT INTE är något för min mage. Det blir totalt ut&invänd!
Varje gång vi ätit något mindre nyttigt då min mage skriker efter en shotta säger jag alltid till Sebbe.
-Lova mig att du förbjuder mig äta det här nästa gång nästa gång jag vill!
Och han lovar att han ska försöka. Men när jag väl bestämt mig för att äta mcdonalds lr något i den stilen, då finns det inte mycket som kan hindra mig. Då tänker jag "att det är så gott så det är värt lite magont"
Efteråt ångrar jag mig lika snabbt som jag kan bli arg.


En magmeducin skulle verkligen förenkla min vardag. Eller bättre kost, men framförallt magmeducin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback