...

Gabriella Toresson / 12 Mars, 2011 kl 10:37 / Allmänt
0 kommentarer


Läste på Izas blogg om det programmet "den hemliga miljonären" och kan inte annat än hålla med henne. Jag har inte sett programmet men förstå vad folk har det dåligt och en annan kan sitta och gnälla på att man inte har några kläder eller att man har för få galgar till alla kläder. Det är ju gräsligt!

Det som berör mig mest är barn...barn som mår dåligt och barn som har det dåligt. Barn i Svergie har det förmodligen inte lika illa som barn kan ha det i andra länder. Barn som inte får mat, barn som inte får gå i skolan och barn som inte har rent vatten att dricka. Det är hemskt och jag blir så förbannad när jag inser att jag aldrig kommer kunna rädda världens barn. Ingen kan göra allt-men alla kan göra något. Jag önskar att jag var en sån människa som var totalt orädd. Som kunde åka till Afrika och jobba på barnhem, som jag faktiskt vill göra. Önskar att jag var en sån som kunde göra skillnad, att jag var en sån som undernärda barn fick ligga i famnen hos och känna kärlek osv.. Barn har inte gjort någon någonting ont så vad är det som gör att vissa barn har det skit? Varför föddes jag i trygga fina Svergie med en fin familj och hade en trygg uppväxt när alla inte får göra det? Varför hade just jag sån tur? Jag blir inte klok på det..
Barn som tvingas kriga, barn som tvingas jobba för att försörja sin familj, barn som har aids och inte får någon medicin. Ja, det är sånt man borde jobba med, nått som betyder något!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback