Flyg+hotell!

Gabriella Toresson / 06 December, 2011 kl 05:52 / Allmänt
3 kommentarer


Sitter och kollar på flygresor till mig och min pappa! När han kommer hit om 14 dagar (!!!) ska jag ta med mig han till Toronto i 24 timmar, jag måste ju lämna landet i januari och jag tänker inte åka själv så jag tar med pappa i slutet på december istället! Det blir perfekt! :) Kul göra något med min älskade pappa också! Dessutom tror jag att han skulle tycka det vore lite kul att åka dit också, det finns tydligen hall of fame där och pappa är ju en hockeyälskare ut i fingerspetsarna så det tror jag att han skulle gilla :)
Sen sitter jag och kollar på hotell i New York dit jag och Sebbe tänkte åka i slutet på Januari när dom har 4 dagars ledighet, det skulle vara så himla mysigt, vi har så gott som bestämt att vi ska ta oss en tripp dit. Det är ju så nära så det känns verkligen som en stad att besöka innan man åker hem. Nu måste vi bara få fingrarna ur röven och boka allt så det verkligen blir av!
Är det någon som vart där och som vet ett bra hotell med bra läge, Simone kanske? :)
.
I alla fall, jag längtar så mycket tills pappa och Bea kommer hit så jag tror jag spricker. Det ska bli så mysigt att ha dom här! Den enda jag umgås med är ju så gott som Sebbe och han är ju MER än bra, men det kan vara skönt att ha någon annan hemifrån här ett tag! Som sagt så längtar jag väldigt mycket och det tror jag att ni förstår :)
.
Jag har ju varit väldigt nere dom senaste dagarna så nu ser jag framemot att dom kommer och hälsar på plus att jag och Sebbe ska få vara ledig lite. Eller att Sebbe ska få vara ledig iaf, jag är ju inget annat tyvärr!
Nu har jag suttit och babblat massa skit och sagt samma sak flera gånger så nu är det slut pratat. Hörs senare!

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag ska bo på Strathcona hotel i Toronto över nyår, det såg fräscht ut och så var det inte så fasligt dyrt :)

Var i ny förra sommarn och då bodde vi på Comfort Inn times square som låg jättebra till, bara ett par kvarter från times square. Också till bra pris :)

2011-12-06 @ 08:14:27
URL: http://carrobergqvist.blogg.se/
Postat av: Simone

Seton Hotel som ligger på 42street är nära till Time och ligger lite mitt i allt :) vääääldigt nära grand central station! perfekt när man ska ner till SoHo och chinatown. Se till bara att ta dom nyrenoverade rummen =)

2011-12-06 @ 08:25:08
Postat av: Anonym

Har varit i New York flera gånger och mitt favorithotell där med bäst läge och standard (rymliga, luftiga o fina sovrum osv) men ändå inget som kostar skjortan är hotell the new yorker, ligger granne med madison square garden och penn station, 2 kvarter från Empire state building och macys :) ett populärt hotell, så man bör boka i tid om man vill ha något rum :)

Ha det så kul i världens bästa stad enligt mig och ett tips är att besöka apple butiken på 5th avenue, 59 st. Helgrym butik med dygnet runt öppet året runt!! :)

2011-12-06 @ 12:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback