Anti!

Gabriella Toresson / 05 December, 2011 kl 18:05 / Allmänt
5 kommentarer


Jag som hela mitt liv har varit MYCKET emot mobbning tycker så klart att det är vidrigt, hemskt och fruktansvärt att många barn i hela världen inte vill gå till skola för dom är skrajj för sina klasskamrater! Jag vet inte om jag tycker att dom som mobbar är mer elak än dom som ser på, utan att göra något! Jag är väldigt stolt att jag alltid har vågat sagt vad jag tyckt, vågat räckt upp handen om jag inte förstod utan att vara rädd för att någon skulle tycka att jag var totalt dum i huven för att jag inte förstod OCH för att jag alltid har vågat öppnat käften och säga om jag tycker att någon beter sig som en skithög!
Jag har kunnat vart elak tex mot min mamma, men jag skulle aldrig trycka ner och säga fula saker till någon som jag gått i skolan med. Och har jag hört någon annan säga något dumt till någon, har jag tagit mina 40 kg och 150 cm och masat mig dit och försvarat den som är utsatt! Jag tycker att det är lika elakt att vara dum, som att inte låtsas som någonting! Jag förstår inte vad man vinner på att mobba andra människor, känner man sig som en bättre människa själv om man berättar för någon varje dag hur dålig dom är? Eller blir man snyggare själv för att säga att någon är ful? Eller blir man bättre på fotboll för att man säger att någon annan är dålig?
Det är väldigt många "barn" som inte vågar gå till skolan för att dom är så jävla utsatt! Ingen är bättre än någon annan oavsett snygghet, pengar eller vad skit som helst. Så vad ger då vissa människor rätt till att vara stygg mitt någon annan?
Mobbing kommer förmodligen alltid att förekomma, men ta en titt på denna video som jag hittade på Kenzas blogg, det är inte meningen att någon ska må så här för att någon annan har behandlat en som skit hela livet.. Fan vad jag hatar mobbning! Man måste vara snäll med varandra! Ingen är bättre än någon annan!


Kommentarer
Postat av: pappa

Bra där GT man ska alltid hjälpa alla och det har du jämt gjort. Jag är stolt över dig :-)

2011-12-05 @ 19:06:22
Postat av: Eowyn65

Precis, det är precis sån du är! Du utstrålar en pondus trots att du t.o.m är mindre än jag är. Ingen sätter sig på dig ;)

Jag har alltid uppfattat att du säger vad du tycker och tänker i allt, även då andra kanske inte vågar. Du är en superduper tjej med mycket hjärta!!

Kram/Anneli

2011-12-05 @ 22:08:22
Postat av: Elin Löfblad

Kolla på den här också! Hoppas allt är bra med dig! :)



http://www.youtube.com/watch?v=0s7vrxXHcSg

2011-12-05 @ 22:19:05
Postat av: Maria

Nu blir jag tårögd. Du är så jäkla gullig Gabbis!

2011-12-06 @ 17:12:59
URL: http://marimarks.blogg.se/
Postat av: Amandan

Fina du! Fortsätt att vara så där bra som du är precis hela tiden.

2011-12-07 @ 00:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback