Min korta men trevliga semester

Gabriella Toresson / 04 Augusti, 2011 kl 14:39 / Allmänt
1 kommentarer


Nu var det sådär längesen igen.. Tycker liksom inte att det finns så mycket att skriva om. Men "semester" har jag iaf fått varit på. Den varade inte så värst länge men med en kille som måste träna får man helt enkelt nöja sig med det man får. Inte för att jag är särskilt nöjd med det men.

Tidigt på söndagmorgon satte vi oss i bilen för en tur till vår huvudstad Stockholm! På arlanda hämtade vi upp min såkallade svåger som var i Svergie i två dagar. Sen vidare till vårt hotell och sen snabbt ut på stan.. Vi vandrade mest på söndagen genom gamla stan och upp på söder. Det känns lite konstigt att vara där nu när inte Iza och Linus bor där. Men det var trevligt iaf! På kvällen var vi på fotboll, AIK-Helsingborg. Man har ju vart AIK-are en gång i tiden men numera är det ju "hammarby som gäller när det gäller" men där satt man och hejjade på killarna i gulsvart till pappas stora förtjusning.

Man får inte glömma att jag fick en efterlängtad SUBWAYmacka innan matchen. Yummi!!

På måndagen var det stan för hela slanten. Vi gick, gick och gick! Vissa inköp blev det men lite fler hade inte skadat =) På kvällen var det gröna lund och 5-kamp som gällde, och jag ( tack vare Sebastian ) fick vinna =)
Karusellåkning var det ju såklart också där och jag gick spökhuset för första gången och jag var sååå sjukt rädd.. Både jag och Iza tog skydd bakom Sebastian eftersom att han var den biffigaste som var med! ;)
Jag har blivit ganska tuff på karusellfronten också..åkte allt som alla andra åkte förutom Insane, då satt jag, Linus och Kenan och tittade på. Men alltså, sista karusellen tog KOL på mig..
Extreme åkte vi och jag var så kaxig i kön och sa nått i stil med
- Jag åkte den här karusellen förra året också och den var inte alls nå läskig.
Men jag var så rädd, höll fast benen så hårt att jag har fått träningsvärk. När vi väl fick kliva ur den vidrigare karusellen mådde jag så ruttet, magen var verkligen in&ut!
Vi åkte iallfall efter det och resten av kvällen spenderades på toan. Trevligt.

Tisdagen var bara till för att strosa runt på stan och kika.
Sebastian var sur för att han inte hade hittat något så han panikhandlade lite tror jag. 
På tisdagkväll åkte jag, pappa och Sebbe hem...
Min semester var inte lång, men väldigt trevlig & mysig! ♥

Kommentarer
Postat av: Syster

Gullig du är... Dom mötte Elfsborg, men annars så ;-)

2011-08-07 @ 14:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback